Digital Service Platform (DSP) – рішення класу Service Delivery Platform – програмний продукт для управління бізнес-процесом (підключення, тарифікація, доставка), взаємодії з провайдерами контенту і послуг, різноманіттям сервісів, реалізованих із застосуванням різних технологій.

DSP забезпечує:

  • єдині враження для абонентів при використанні як операторських, так і партнерських сервісів (Unified Customer Experience);
  • захист абонентів від можливих негативних дій партнерів;
  • передачу знеособленої інформації про абонентів і їх активностях;
  • гнучко настроюваний SLA для реалізації обмежень на інтерфейсах партнерів і на послуги, що надаються абонентам;
  • єдиний абонентський Front Office по всіх використовуваних сервісів;
  • єдиний Back Office для служб Customer Care і партнерів;
  • механізми розрахунку споживання партнерами сервісів оператора з можливістю побудови відповідей різного типу;
  • конфігурація бізнес-процесів і послуг.

Концептуально архітектуру DSP можна розділити на ряд «рівнів»:

Переваги Рішення

Поточний стан справ на телеком-ринку характеризується боротьбою телеком-операторів зі сторонніми постачальниками спеціалізованих сервісів за частку в структурі споживання абонентів. На ринку регулярно з’являються нові послуги, які редукують бізнес телеком-операторів до «труби» – каналу доступу абонентів до стороннім постачальникам сервісів.

DSP початково націлена на мінімізацію терміну впровадження (time2market): можна реалізовувати окремі бізнес-сценарії швидко, без необхідності розгортання всієї платформи цілком.

Таким чином, оператори можуть ефективно уникнути вже застарілої бізнес-моделі «труби для контенту». Вектор їх бізнесу за допомогою DSP зміщується в бік надання абонентам різноманітних спеціалізованих сервісів.

У той же час нові, втілені в життя бізнес-процеси, не впливають на інші, вже реалізовані на платформі.

Телеком-оператори зі свого боку включають захисні механізми, що дозволяють їм еволюціонувати з «труби» в подібних постачальників, тобто реалізують концепцію PCC (Policy Control and Charging). Така еволюція не може відбутися в короткий термін. Але на період цієї трансформації в запасі у оператора є ряд ексклюзивних активів, раціональне використання яких може збільшити його роль в наданні якісних сервісів прямо зараз. Це інтерактивні канали взаємодії з абонентом; лояльність користувачів до бренду телеком-оператора; актуальні дані про геопозиціонування абонентів. Величезну цінність також представляє інформація про абонентські профілі, фактичну структуру споживання сервісів користувачами та структуру абонентського трафіку.

За рахунок цих активів оператор може спробувати досить швидко збільшити монетизацію або підвищити конверсію абонентських засобів (в витрати), впроваджуючи нові та актуальні сервіси. Компанія може спробувати вирішити цю задачу самостійно, але для неї це не вигідно з ряду причин – динамічних змін ринку абонентських сервісів, наявності величезної кількості вже існуючих популярних сервісів, їх вузької спеціалізації і нішевості, необхідності тримати великий штат додаткових співробітників (аналітиків, програмістів, тестувальників) та ін.

Набагато розумніше вступити в кооперацію з партнерами, чия вузька спеціалізація заточена на надання специфічних сервісів абонентам. Але партнерам потрібен зручний доступ (інтерфейс) в екосистему оператора для максимального використання його можливостей. Для реалізації цієї потреби в телеком-світі існують рішення класу SDP (Service Delivery Platform).

Напишите нам

Not readable? Change text. captcha txt